پامیس

پوکه معدنی کله مورچه‌ای

پوکه معدنی کله مورچه‌ای یکی از انواع سایزبندی پامیس است. برای آشنایی بیشتر با مزایای استفاده و کاربرد پوکه معدنی در حیطه‌های مختلف صنعتی خواندن این مقاله را پیشنهاد می‌دهیم.

خرید پوکه معدنی کله مورچه‌ای

اگر قصد خرید پوکه معدنی کله مورچه‌ای را دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله امروز را بخوانید. پوکه معدنی کله مورچه‌ای همانطور که از نامش مشخص است یکی از انواع سایز بندی پوکه معدنی است. در پاسخ به پرسش پوکه معدنی چیست ؟ ادامه متن را از دست ندهید.

مشخصات پوکه معدنی

پوکه معدنی از  سیلیکات آلومینیوم است و خاستگاه آذرین و ساختمانی حجره‌ای و متخلخل از مشخصات بارز آن است. سنگ پوکه معمولا اسفنجی  و سبک است. این ماده معدنی در فوران‌های آتشفشانی انفجاری به وجود می‌آید. پومیس  یا پوکه معدنی دارای شبکه‌ای از حباب‌های گازی در شیشه آتشفشانی و کانی‌هاست.

پوکه می‌تواند در انواع مختلف ماگما مانند ماگماهای بازالتی، آندزیتی، داسیتی و ریولیتی شکل بگیرد. پومیسیت مانند پامیس با ترکیب شیمیایی یکسان است.

تنها از نظر اندازه دانه با پامیس یا پوکه معدنی تفاوت دارد. به علت آن که در ترکیب پامیس و پامیسیت مقدار زیادی گاز و بخار آب وجود دارد، لذا وزن مخصوص این مواد معمولا بسیار کم و حجم آنها زیاد است. ( وزن مخصوص پومیس غالبا کمتر از یک می‌باشد).

ویژگی‌هایی مانند وزن مخصوص ظاهری کم، ساختمان حجره‌ای، سبک وزنی، عایق صدا و گرما و قابلیت سایندگی عالی سبب مزیت پوکه معدنی شده‌اند.

این مزایا سبب شده پامیس و پامیسیت در کاربردهای صنعتی سودمند باشند. مشخصات پوکه معدنی بطور خلاصه بدین شرح است: پوکه در طبیعت در رنگ‌های سفید، خاکستری، صورتی، زرد کمرنگ یا قهوه ای دیده می‌شود.

دانه‌های درشت‌تر از 2 میلی‌متر را پومیس و انواع دانه ریزتر از 2 میلی متر را پومیسیت می‌نامند.

 

قیمت پوکه معدنی  کلیک کنید    قیمت پوکه معدنی

 

انواع سایز بندی پوکه معدنی سبکدانه کانیار

در کارگاه‌های تولیدی معادن پوکه معدنی انواع پوکه با دستگاه‌های جدا کننده، با کمک نوار نقاله از هم سرند می‌شوند. بخشی از کلوخه‌های بزرگ در دستگاه‌های خرد کن وارد شده و سپس به فرآیند تولید وارد می‌شود. در بخش بعدی این مقاله با انواع سایز پوکه معدنی سبکدانه کانیار آشنا شوید و درباره مزایا و کاربرد پوکه کله مورچه‌ای بخصوص در بخش کشاورزی بیشتر توضیح داده می‌شود.

پوکه معدنی پودری پوزولان سبکدانه کانیار

پوکه پودری پوزولان سبکدانه کانیار ، پومیس (Pumice) دانه‌بندی شده‌ای است که سایز دانه‌های آن 0 تا 3 میلیمتر است. پوکه ساختمانی پودری پوزولان سبکدانه کانیار دارای موادی مانند آلومینیم، کلسیم، منیزیم و دیگر مواد معدنی مهم هستند.

میزان سیلیس بالای 60 درصدی در پومیس پوزولان سبکدانه کانیار اثر مهمی در تولیدات دارد. طبق تحقیقات آزمایشگاهی پوکه ساختمانی پودری پوزولان سبکدانه کانیار به عنوان فیلر می‌تواند در بتن‌های خود تراکم به کار برده شود.

پوکه عدسی سبکدانه کانیار

پومیس عدسی سبکدانه کانیار در بخش‌های مختلف کاربرد دارد. این پوکه در اندازه 3 تا 12 میلیمتر تولید می‌شود. به علت پوزولانی بودن وزن حجمی آن بین 800 تا 850 کیلوگرم است. میزان سیلیس بالای 60 درصد از ویژگی بارز این محصول است.

پوکه مخلوط (نخودی – بادامی )

پوکه مخلوط (نخودی-بادامی) همانطور که از نام آن پیداست ترکیبی از دو نوع پوکه است. پوکه‌های سایز نخودی و بادامی به دلیل نیاز مشتریان در ساختمان سازی با این سایز تولید می‌شود. در شیب بندی و کف سازی ساختمان کاربرد فراوان دارد.

پوکه درشت دانه سبکدانه کانیار

پامیس درشت دانه یا اورسایز کانیار در حیطه‌های مختلف صنعت ساختمان، راه سازی، سد سازی، تونل سازی و زیباسازی فضای سبز و شهری و ده‌ها مورد دیگر کاربرد دارد. سایز این نوع پوکه از 40 میلی متر به بالاست.  

مشخصات پوکه معدنی کله مورچه‌ای

"فروش

پومیس کله مورچه‌ای که از نظر ظاهری از عدسی ریزتر است با وزن حجمی پایین همواره مورد توجه صنایع بخش کشاورزی و ساختمانی می‌باشد. در صنعت بلوک سازی و تولید قطعات سبک مورد توجه تولیدکنندگان است.

مزایای پوکه معدنی کله مورچه‌ای

  • افزایش مقاومت فشاری
  • تقویت در برابر حمله شیمیایی
  • افزایش مقاومت در برابر حمله سولفات
  • مهار و خنثی کردن واکنش قلیایی سیلیسی مخرب( ASR )
  • کاهش حرارت هیدراتاسیون
  • مقاومت در برابر سایش را افزایش می‌دهد
  • نفوذپذیری را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد
  • دوام را بهبود می بخشد

مزایای پوکه کله مورچه‌ای سبکدانه کانیار در کشاورزی

پامیس کله مورچه‌ای
کاربرد پوکه معدنی کله مورچه‌ای

کاربرد پوکه معدنی کله مورچه‌ای به دلیل خصوصیات زیر محیط مناسبی جهت رشد گیاهان ایجاد می نماید:

  • اصلاح سیستم هوادهی و آب‌دهی خاک
  • قدرت نگهداری آب و مواد غذایی در خود و تغذیه مداوم گیاه
  • دارا بودن ph خنثی (5/7-5/6) و عدم اختلال در رشد طبیعی گیاه
  • عدم ایجاد تغییر ناگهانی در خاک
  • استریل بودن از نظر بهداشتی و جلوگیری از اثرات منفی گیاهان هرز و حشرات موذی
  • دارا بودن ترکیبی مشابه ترکیب شیمیایی مواد تشکیل دهنده خاک و عدم ایجاد اختلال در ساختمان خاک
  • نفوذ و پخش یکسان اَب در خاک در حضور
  • بهبود عمل تهویه خاک در حضور پومیس ریزدانه

 

کاربرد پوکه معدنی کله مورچه‌ای در کشت هیدروپونیک

خواص پوکه معدنی پوزولانی کله مورچه‌ای در کشت هیدروپونیک را با تعریف کلمه هیدروپونیک شرح می‌دهیم.

کلمه هیدروپونیک یونانی است. معنای هیدروپونیک «کشت در آب» است.

در مناطقی که خاک کشاورزی کم است یا اصلا وجود ندارد. در موقعیت‌هایی که خاک سالم بدون آفت موجود نیست، کشت هیدروپونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کشت هیدروپونیک پوکه معدنی بستر مواد مغذی گیاه است. دقیقا نقش خاک را برای حفظ ریشه گیاه بازی می‌کند. اما مواد مغذی و آلی مورد نیاز گیاه باید فراهم شود.

پوکه معدنی کله مورچه‌ای در سنگهای تزیینی

"

  کاربرد پوکه معدنی کله مورچه‌ای سبکدانه کانیار اخیرا در تولید صنعت سنگهای تزیینی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل رنگ روشن و زیبای پامیس کانیار و مقاومت بالای این محصول و به خاطر خاصیت پوزولانی آن، در بازار جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است. برای تهیه پومیس کله مورچه‌ای بسته بندی شده، همین حالا آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.  

خرید از سبکدانه کانیار

پامیس کله مورچه‌ای یک دست با سایز 1 تا 3 میلی متر است، بدون خاک با دانه بندی یکسان، در بسته بندی 20 کیلویی آماده ارسال به سراسر ایران می‌باشد. رنگ خاکستری روشن مایل به سفید مورد توجه معماران و تولید کنندگان سنگهای تزیینی است. برای خرید بهترین کیفیت پوکه عدسی کله مورچه‌ای و قیمت پوکه معدنی با شماره زیر در تماس باشید.

09144974210 زارع   

4.8/5 - (33 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. سلام ممنون از اطلاع رسانی برای خرید پوکه کله مورچه ای فله با تریلی هم امکان داره ارسال کنید؟
    من مدتهاست برای کشاورزی دنبال ان هستم

  2. سلام دوست عزیز . بله ارسال میشه. فقط لطفا با شماره 09144974210 تماس بگیرید تا هر مقداری که لازم دارید برایتان ارسال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا